با همکاری انجمن مهندسان مکانیک ایران
بیو انرژی
1. بهینه‌سازی تولید زیست‌گاز در هضم بی‌هوازی پسماندهای آلی جامد شهری با غلظت‌های مختلف تحت پیش‌تیمارهای حرارتی

مسعود کمالی؛ رضا عبدی؛ عباس روحانی؛ شمس اله عبداله پور؛ سیروس ابراهیمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آبان 1400

http://dx.doi.org/10.22067/jam.2021.68771.1018

چکیده
  پیش‌فرآوری حرارتی از موثرترین روش‌ها جهت حذف عوامل بیماری‌زای موجود در مواد زائد آلی است. در همین حال این پیش‌فرآوری می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود هضم بی‌هوازی و تسریع هیدرولیز مواد داشته باشد. بنابراین یافتن شرایط بهینه این پیش‌تیمار برای دستیابی به بالاترین مقدار تولید زیست‌گاز حائز اهمیت بسزایی است. هدف از این تحقیق دستیابی ...  بیشتر

2. برنامه‌ریزی مسیر حرکت بهینه ماشین در مزارع مستطیلی‌شکل با استفاده از الگوریتم ژنتیک

ترحم مصری گندشمین؛ فروغ کیهانی نسب؛ غلامحسین شاهقلی؛ ابراهیم عبداللهی

دوره 8، شماره 1 ، 1397، ، صفحه 93-104

http://dx.doi.org/10.22067/jam.v8i1.55463

چکیده
  ماشین‌های کشاورزی مختلف برای انجام عملیات کشاورزی باید از یک سر مزرعه روی مسیرهای موازی که کل سطح مزرعه را می‌پوشانند، حرکت کرده و به انتهای مزرعه برسند، شروع مسیر بعدی پس از دور زدن و از مسیر کناری، داخل مزرعه انجام خواهد شد. یکی از مشکلات اصلی الگوهای حرکت متداول در مزرعه، اتلاف زمانی دور زدن در انتهای مزرعه است که تأثیر شگرفی در ...  بیشتر

3. انتخاب شبکه عصبی مطلوب بر پایه الگوریتم ژنتیک جهت تشخیص خرابی مکانیزم نگهدارنده کلاچ تراکتور مسی فرگوسن 285

سیدفرهاد موسوی؛ محمد حسین عباسپورفرد؛ محمدحسین آق خانی؛ ابراهیم ابراهیمی؛ احمد سهیلی مهدی زاده

دوره 6، شماره 2 ، 1395، ، صفحه 336-349

http://dx.doi.org/10.22067/jam.v6i2.37726

چکیده
  تشخیص به موقع عیوب ماشین های کشاورزی برای انجام کارهای کشاورزی در زمان مناسب بسیار مهم است. تاکنون روش های تجربی و تئوری متعددی برای تشخیص خرابی قسمت های متحرک ماشین آلات ارائه شده است. در این مقاله، ساختار مطلوب شبکه های عصبی بر پایه الگوریتم ژنتیک با استفاده از نرم افزار متلب برای تشخیص عیب مکانیزم کلاچ تراکتور مسی فرگوسن 285 ارائه ...  بیشتر

4. تعیین میزان بهینه تزریق گاز دی‌نیتروژن مونواکسید به موتور انژکتوری بنزینی جهت کاهش آلایندگی

مرتضی قاری؛ بهرام قمری؛ نیکروز باقری

دوره 5، شماره 2 ، 1394، ، صفحه 381-392

http://dx.doi.org/10.22067/jam.v5i2.28457

چکیده
  آلاینده‌های خروجی از وسایل نقلیه موتوری جزء خطرناک‌ترین آلاینده‌ها هستند و عامل 50 تا 90 درصد آلودگی هوا به‌شمار می‌روند. با رشد چشمگیر وسایل نقلیه موتوری و با توجه به میزان آلایندگی آنها، امروزه پژوهش‌های بسیاری در زمینه بهینه‌سازی موتورهای وسایل نقلیه موتوری در راستای کاهش آلایندگی‌ها توسط پژوهشگران صورت گرفته است. هدف این ...  بیشتر