با همکاری انجمن مهندسان مکانیک ایران
بررسی تأثیر نسبت تراکم و نوع سوخت بر عملکرد موتور دیزل دارای توربو‌شارژ با نرم‌افزار GT-Power

سعید احمدی پور؛ محمدحسین آق خانی؛ جواد زارعی

دوره 11، شماره 2 ، 1400، ، صفحه 199-212

https://doi.org/10.22067/jam.v11i2.71613

چکیده
  در موتورهای احتراق داخلی، نسبت تراکم و نوع سوخت مورد استفاده، دو فاکتور مهم و تأثیرگذار بر عملکرد موتور و انتشار آلاینده‌های خروجی می‌باشد. در تحقیق حاضر جهت بررسی ویژگی‌های عملکردی و آلاینده‌های خروجی با نسبت تراکم‌های مختلف و سوخت‌های جایگزین از حل عددی یک‌بعدی دینامیک سیالات محاسباتی با نرم‌افزار GT-Power جهت مدل‌سازی موتور ...  بیشتر