تکنولوژیهای پس از برداشت
رسول خدابخشیان؛ رضا باغبانی
چکیده
تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، یک روش غیرمخرب برای تعیین کیفیت میوهها است که با پروتکلهای مختلف، چگالی و ساختار اتمهای هیدروژن را که در آن قرار میگیرد نشانمی دهد. در این مطالعه تصاویر MRI گرفتهشده با پروتکلهای مختلف از بافت گوشتی و قسمت کبودشده میوه سیب بدون آفت و با آفت مقایسه و بهترین پروتکل معرفی شد. برای این منظور، تصویربرداری ...
بیشتر
تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI)، یک روش غیرمخرب برای تعیین کیفیت میوهها است که با پروتکلهای مختلف، چگالی و ساختار اتمهای هیدروژن را که در آن قرار میگیرد نشانمی دهد. در این مطالعه تصاویر MRI گرفتهشده با پروتکلهای مختلف از بافت گوشتی و قسمت کبودشده میوه سیب بدون آفت و با آفت مقایسه و بهترین پروتکل معرفی شد. برای این منظور، تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) با استفاده از دو پروتکل T1 و T2 بر روی 200 میوه سیب بارگذاریشده در حین نگهداری انجام شد. بارگیری میوهها در چهار سطح 150، 300، 450 و 600 نیوتن بهصورت شبهاستاتیک انجام شد و سپس در دورههای 25، 50 و 75 روزه در دمای 4 درجه سانتیگراد نگهداری شد. در پایان هر دوره ذخیرهسازی، تصویربرداری انجام شد. سپس کنتراست تصاویر T1 و T2 صدا و بافت کبودشده میوه سیب با و بدون آفت با استفاده از نرمافزار ImageJ تعیین شد. نتیجهگیری شد که بافت صوتی میوه سیب بدون آفت در تصاویر T1 واضحتر از تصاویر T2 بود. همچنین دیده شده است که ناحیه کبودی میوههای بدون آفت در تصاویر T2 بیشتر از تصاویر T1 قابلتشخیص است.
مدلسازی
رسول خدابخشیان؛ رضا باغبانی
چکیده
در این تحقیق کاربرد ارزیابیهای دقیق و اصولی یک دستگاه ابزار اندازهگیری به نام فرم تستر در تعیین و تشخیص پدیده سایش در بوش سیلندر تراکتورهای کشاورزی مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت. بدین منظور از بوش سیلندر موتور پرکنیز 4.248 مربوط به تراکتور مسی-فرگوسن 285 تولیدی شرکت کیهان صنعت قائم استفاده گردید. پارامترهای هندسی اندازهگیریشده ...
بیشتر
در این تحقیق کاربرد ارزیابیهای دقیق و اصولی یک دستگاه ابزار اندازهگیری به نام فرم تستر در تعیین و تشخیص پدیده سایش در بوش سیلندر تراکتورهای کشاورزی مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت. بدین منظور از بوش سیلندر موتور پرکنیز 4.248 مربوط به تراکتور مسی-فرگوسن 285 تولیدی شرکت کیهان صنعت قائم استفاده گردید. پارامترهای هندسی اندازهگیریشده شامل گردی، تلرانس راستی و هممرکزی سطح داخلی بوش سیلندر بود. ارزیابیهای میزان گردی و هممرکزی بوش سیلندر در 12 موقعیت دایرهای با فواصل طولی یکسان صورت گرفت. تعیین تلرانس راستی مورد اندازهگیری نیز در 5 خط با فواصل طولی یکسان بهصورت 90 درجه پیرامون محیط بوش سیلندر صورت گرفت. نتایج حاصل از اندازهگیریها بهمنظور بررسی و ارزیابی وضعیت موتور در طول مسیر عملکردی پیستون در درون بوش سیلندر آن مورد بحث، بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. وضعیت شدت انحرافات پارامترهای مورد مطالعه نشاندهنده وقوع میزان سایش قابلتوجه در درون بوش سیلندر بود. بهطوریکه میزان سایش در مقاطع عرضی در نقاط مرگ بالا و پایین به مراتب بیشتر از میزان سایش صورت گرفته در همان مقطع عرضی در مجاورت نقطه وسط مسیر حرکت پیستون در درون سیلندر و همچنین مقاطع عرضی در مجاورت نقطه مرگ بالا بود. نتایج این بررسی به نوبه خود بازخوردهایی برای طراحان موتور در هنگام اعمال تغییرات مختلف در موتور و هم برای مهندسان نگهداری و تعمیرات بهمنظور اجرای صحیح نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و پیشبینانه را فراهم میآورد.