با همکاری انجمن مهندسان مکانیک ایران
1. مطالعه برخی از آلاینده‌های موتور انژکتوری بنزینی با سوخت ترکیبی بنزین، اتانول و نانو ذرات کربنی

مهدی ملک محمدی؛ مجید رهنما؛ سامان آبدانان مهدی زاده؛ نواب کاظمی

دوره 11، شماره 2 ، 1400، ، صفحه 213-230

http://dx.doi.org/10.22067/jam.v11i2.76903

چکیده
  استفاده از سوختی جایگزین بنزین و همچنین کاهش آلاینده‌های خروجی در موتور اشتعال جرقه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا در این پژوهش از ترکیب اتانول با بنزین (در پنج سطح، 0، 10، 20، 30 و 40 درصد) به‌عنوان سوخت تجدیدپذیر و از نانو ذرات کربنی (در سه سطح 0، 20 و 80 پی‌پی‌ام) به‌عنوان کاتالیزور در یک موتور انژکتوری بنزینی (در دورهای 1000، 2000 و ...  بیشتر

2. بهینه‌سازی شاخص‌های عملکردی سوخت دیسترول در موتور دیزل به روش سطح پاسخ

گل محمد خوب بخت

دوره 8، شماره 2 ، 1397، ، صفحه 423-434

http://dx.doi.org/10.22067/jam.v8i2.62389

چکیده
  دیسترول اصطلاح جدیدی است که بیانگر ترکیب سوخت‌های دیزل فسیلی، بیودیزل و بیواتانول مشتق شده از گیاهان می‌باشد. در این تحقیق به بررسی تأثیر بار و سرعت موتور و همچنین درصدهای مختلف اختلاط سوخت‌های دیزل، بیودیزل و اتانول بر روی مشخصه‌های توان و گشتاور موتور دیزل OM 314 پرداخته شد. طراحی آزمایش‌ها با استفاده از روش آماری سطح پاسخ پایه‌ریزی ...  بیشتر